Když jde o život: Z televizních obrazovek do ordinací lékařů

Když jde o život: Z televizních obrazovek do ordinací lékařů

Osvětová kampaň základů první pomoci televize Prima a Českého červeného kříže s názvem Když jde o život, míří na celé čtyři týdny z televizních obrazovek i do čekáren ordinací lékařů. Samostatné instruktážní spoty zaměřené na jedny z nejčastějších situací, kdy každá vteřina a pomoc napomáhá záchraně lidského života, budou díky síti společnosti MEDIAPHARMA po celý měsíc květen na více než 700 obrazovkách v čekárnách praktických lékařů pro dospělé a ambulantních gynekologů.

Resuscitace, masivní zevní krvácení, odstranění překážky z dýchacích cest a cévní mozková příhoda. Čtyři život ohrožující situace z úspěšné osvětové kampaně s názvem „Když jde o život“ míří do čekáren lékařských ordinací. Při čekání na praktického lékaře nebo gynekologa se tak potkáte s herci oblíbeného seriálu televize Prima Modrý kód, kteří jednoduchou instruktáží naučí, jak někomu pomoci ve chvíli, když jde o život. Seriáloví hrdinové v bílých pláštích - Marek Němec, Sabina Laurinová, Jiří Štěpnička a Kristýna Frejová ještě před samotným natáčením kampaně absolvovali kurz první pomoci Českého červeného kříže pod vedením doktora Jana Pospíšila, lékaře a zdravotnického instruktora ČČK, který na kampaň rovněž odborně dohlížel.

„Kampaní ´Když jde o život´ jsme chtěli minimalizovat strach lidí, že první pomoc nezvládnou, a ukázat, že pomoci může naopak každý. Stačí si jen pamatovat několik základních pravidel. Statistiky jasně ukazují, že šance na přežití v případě ohrožení života rostou v závislosti na bezprostřední reakci lidí v okolí postiženého. Věříme, že i díky jasné instruktážní formě prezentované oblíbenými herci pomohou spoty v situacích, kdy jde o život,“ říká Miroslava Jirůtková, vedoucí Programového oddělení Českého červeného kříže.

Oblíbené seriálové tváře spolupracovaly na tomto projektu bez nároku na honorář. „Spoty představují základy první pomoci, které bychom měli každý znát. Bohužel, realita je taková, že mnoho lidí neví nebo se bojí první pomoc poskytnout, a to i v situacích, kdy o životě jiných rozhoduje právě jejich rychlá reakce a jde doslova o vteřiny. A právě spoty, které vznikly ve spolupráci s Českým červeným křížem, by v tomto směru mohly pomoci. A i kdyby se díky nim pomohl zachránit třeba jen jeden lidský život, tak jsme přesvědčeni, že tato kampaň má smysl,“ uvádí Marek Singer, generální ředitel FTV Prima.

Instruktážní spoty kampaně Když jde o život jsou přístupné také na oficiálních stránkách Českého červeného kříže www.cervenykriz.eu.