V rámci sbírky Sestřičky sestřičkám Prima vybrala 3 174 426 Kč

Skupina Prima v rámci sbírky Sestřičky sestřičkám vybrala za pomoci partnerů a veřejnosti více než 3 miliony korun. Tato iniciativa zároveň přinášela osvětu o dlouhotrvajícím problému – nedostatku sester. V rámci CNN Prima NEWS byly tomuto tématu věnovány více než čtyři desítky reportáží. Iniciativa Sestřičky sestřičkám se stala i vyvrcholením CSR aktivit za loňský rok, kterým se skupina Prima v současnosti věnuje pod hlavičkou projektu Prima SVĚT. Jedním z jeho hlavních zaměření byla pomoc v mimořádné situaci, způsobené covidem-19.
Sestřičky sestřičkám
Sestřičky sestřičkám

reklama

V listopadu minulého roku zahájila skupina Prima v rámci projektu Prima SVĚT za podpory herců ze seriálu Sestřičky, České asociace sester a Českého červeného kříže iniciativu Sestřičky sestřičkám. Jejím cílem bylo finančně podpořit sestry v nemocnicích s nejvyšším počtem pacientů, přiblížit veřejnosti jejich usilovnou práci, a především poděkovat za jejich náročné pracovní nasazení, díky kterému se daří poskytovat pacientům v nemocnicích tolik potřebnou péči. Do sbírky se zapojily tisíce dárců, kteří sestry v první linii podpořili příspěvkem na dárcovské platformě Znesnáze21 nebo pomocí DMS.

„Velký zájem o sbírku nás opravdu potěšil. Rádi bychom všem, kteří ji podpořili, poděkovali. Velmi si vážíme zapojení našich partnerů a veřejnosti, díky kterým jsme námi věnovaný milion korun navýšili na krásných 3 174 426 Kč. Částka nakonec bude rovným dílem rozdělena mezi sestry ze 30 nemocnic napříč všemi kraji, které byly nejvíce zasaženy druhou vlnou covidu-19. V průběhu trvání sbírky jsme také poskytli pravidelný mediální prostor nemocnicím a jejich zaměstnancům, kteří pomohli přiblížit dlouhotrvající problém nedostatku sester a alarmující čísla pacientů v přetížených nemocnicích díky čtyřem desítkám reportáží. Doufáme, že sbírka, a zejména vlna solidarity, kterou vyvolala, udělá sestrám radost,“ říká Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.

Mezi partnery iniciativy patří Česká asociace sester a Český červený kříž, které celé iniciativě poskytly odborný pohled. Dárcovská platforma Znesnáze21 společně s Fórem dárců zajistily technický chod sbírky. Do řad významných dárců se zapojila i nadace Kde domov můj, Livesport s.r.o., PragoLab, SCANquilt, Adform a PROXY a.s. Iniciativu podpořily také nakladatelství IKAR a projekt Anděl mezi zdravotníky.

„Částka, kterou se podařilo vybrat, je samozřejmě hezká, co mě ale těší ještě víc, je množství lidí, kteří neváhali a v této době, kdy každý zvažuje investice do čehokoli, přispěli. Je to signál, že si veřejnost zdravotních sester skutečně váží. Pokud jsme tomu mohli jenom trochu přispět, jsem rád,“ sdělil Marek Němec, který stál u začátku sbírky Sestřičky sestřičkám. Ta totiž není jen o penězích, je především poděkováním a uvědoměním si, jak důležitá péče zdravotních sester je, obzvlášť v této nelehké době.

Sestřičky sestřičkám
Sestřičky sestřičkám

Sbírka se tak stala pomyslným vyvrcholením CSR aktivit skupiny Prima za rok 2020, která charitativní projekty podporuje od svého vzniku ať už finančně, mediální prostorem, prostřednictvím spolupráce se známými tvářemi či dobrovolnickým zapojením zaměstnanců̊ i obchodních partnerů do jednotlivých realizací.

Již dlouhodobě spolupracuje skupina Prima pod zastřešením projektu Prima SVĚT s Českým výborem UNICEF, SOS dětskými vesničkami, Nadací Ronalda McDonalda i s Nadačním fondem Kapka naděje, který v rámci galavečera odvysílaného v hlavním vysílacím čase na hlavním kanále Prima oslavil 20 let a vybral 27 841 629 Kč. Skupina Prima je dlouhodobým partnerem osvětové aktivity Avon Pochod, který podporuje nejen mediálně, ale také zapojením známých tváří. Mnoho let trvá i podpora Nadace Terezy Maxové dětem a její akce Teribear hýbe Prahou aneb Prima den s medvěděm, která v loňském roce probíhala virtuálně. Televize Prima akci nejen mediálně podpořila, ale zapojila i zaměstnance a spolupracovníky, kteří nachozenými kilometry pomáhali prostřednictvím aplikace získat finance. Na podzim začala skupina Prima spolupracovat s Potravinovou bankou.

„Vzhledem k mimořádné situaci způsobené covidem-19 se skupina Prima zapojila do celé řady kampaní a aktivit. Na jaře jsme ve spolupráci s Českým červeným křížem spustili osvětovou kampaň, která veřejnosti radila, jak dodržovat hygienická opatření a jak se chránit před nakažením koronavirem za doprovodu oblíbených seriálových hrdinů seriálu Modrý kód. Vzhledem k mimořádné situaci jsme zdarma nabídli svůj mediální prostor krajům a okresům, které mohly prostřednictvím platformy HbbTV informovat své občany o aktuálním dění. Tato krizová sdělení pod hlavičkou projektu Modrý kód pomáhá se celkem zobrazila 2,9 milionu diváků,“ dodává Marek Singer.

ÚAMK ve spolupráci se skupinou Prima poskytl své speciální číslo 1234 na informační pomoc veřejnosti v záležitostech spojených s koronavirem. Tým zkušených operátorů call centra byl 24 hodin denně připraven řešit urgentní tísňové, organizační, dopravní i všeobecné dotazy.

Na podzim Český červený kříž ve spolupráci se CNN Prima NEWS spustil kampaň s názvem „Ruce“, která veřejnost edukovala o důležitosti bezpříspěvkového darování krve i v současné době covidu-19. Patnáct minut strávených darováním krve může zachránit až tři lidské životy.

Pomáhalo se i v pořadu Milionář mezi námi, kde televize Prima mediálně podpořila patnáct dobročinných organizací. Milionáři účinkující v pořadu následně věnovali finanční prostředky, které jednotlivým organizacím pomohly nastartovat nové projekty. FTV Prima navíc prostřednictvím komunitního projektu Prima SVĚT spojila síly s charitativní crowdfundingovou platformou Znesnáze21, díky čemuž mohl každý z diváků pomoci jednotlivým dobročinným organizacím napřímo.

V rámci komunitního projektu Prima SVĚT se v roce 2020 podařilo skupině Prima i přes mimořádnou situaci dokončit a otevřít novou zábavně-naučnou stezku Prima ZOOM v Zahrádkách u České Lípy, navazující na přírodní památku Peklo. Stezku tvoří celkem deset interaktivních zastávek doplněných o dětské prvky a sochy, vyřezávané místním umělcem.

reklama

reklama