O společnosti

Skupina Prima provozuje celoplošné televizní vysílání programů Prima, CNN Prima NEWS, Prima COOL, Prima ZOOM, Prima MAX, Prima LOVE a Prima KRIMI.
Skupina Prima 2020

O skupině Prima

Skupina Prima provozuje v České republice vysílání sedmi volně šířených televizních stanic. Hlavní stanicí je plnoformátová TV Prima pro celou rodinu, kanál s posunutým programem o jednu hodinu Prima +1, na mladší muže se orientuje stanice Prima COOL, další je Prima LOVE, zaměřená na odpočinkové pořady převážně pro ženy. V portfoliu skupiny nechybí ani dokumentární kanál Prima ZOOM a filmový kanál Prima MAX, na kriminální tvorbu se zaměřuje Prima KRIMI. Nejmladším přírůstkem do rodiny Prima je zpravodajský kanál CNN Prima NEWS.

Skupina Prima má široké portfolio webů (např. iPrima.cz, Prima COOL, Prima LAJK, Prima ŽENY, Prima FRESH). Průměrný měsíční zásah médií skupiny Prima je téměř 100 % ekonomicky aktivní populace ČR (15–69 let), díky čemuž je skupina Prima jednou z nejsilnějších mediálních společností v České republice.

Skupina Prima v roce 2019 dosáhla průměrný share 23,85 % u celodenního vysílání a 25,11 % v prime time v CS 15+. Hlavní kanál Prima měl share 12,26 % v celodenním vysílání a 13,86 % v prime time v CS 15+. Největším skokanem mezi kanály byl filmový kanál Prima KRIMI, který měl celodenní share 2,56 % (meziroční nárůst o 1,28 p. b.) a prime time share 2,55 % (meziroční nárůst o 1,34 p. b.) v CS 15+.

Prima
Autor: Skupina Prima Prima

Nejsledovanějším pořadem roku se na kanálu Prima stala první epizoda seriálu Černé vdovy, kterou sledovalo 1 613 000 diváků v CS 15+ (share 35,61 %). Osm epizod seriálu sledovalo v průměru 1 230 000 diváků (share 27,49 %) v totožné cílové skupině. Přesně o čtyři měsíce později zaznamenala velký úspěch u diváků i minisérie Linka, jejíž průměrná sledovanost byla 1 017 000 (share 29,68 %) v CS 15+. Z premiérových filmů zabodovaly u diváků hlavně pohádky – Když draka bolí hlava (1. prosince 2019) sledovalo 1 094 000 diváků (share 27,48 %), Čertoviny pak 20. dubna vidělo 991 000 diváků (share 29,06 %) v CS 15+. Dařilo se i VELKÝM ZPRÁVÁM, které hned první den roku (1. ledna 2019) sledovalo rekordních 1 043 000 diváků (share 24,11 %) v CS 15+.

Top 3 průměrně nejsledovanější seriály na Primě.
Autor: Skupina Prima Top 3 průměrně nejsledovanější seriály na Primě.

Milníky v historii společnosti

Kanály FTV Prima

Prima

CNN Prima NEWS

Prima COOL

Prima MAX

Prima KRIMI

Prima LOVE 

Prima ZOOM

Prima PLUS

 Prima +1

Prima Online

Historie Prima Online se významněji datuje na konec roku 2012, kdy vznikla nová dceřiná společnost, jež měla za úkol zaujmout uživatele internetu, a to nejen unikátním videoarchivem, ale i novou podobou a obsahem stránek Primy s cílem stát se významným hráčem na poli českého internetu. Od roku 2016 se Prima Online začlenila opět do struktury FTV Prima.

Za postupným růstem návštěvnosti stojí nejen kvalitní a atraktivní obsah, ale také redesign webů. V červnu 2017 se v novém kabátě představil web iPrima.cz, kde lze sledovat živé vysílání TV kanálů skupiny Prima či oblíbené pořady z produkce TV Prima. Nové podoby se dočkal také web Lajk.cz (ex Prima STYLE).

Na začátku roku 2019 spustila skupina Prima nový online projekt iPrima Videopůjčovna, který divákům umožňuje vypůjčit si filmové trháky nebo zhlédnout hlavní seriály FTV Prima až 7 dní před jejich televizní premiérou – vypůjčení předpremiéry na 48 hodin s neomezeným počtem zhlédnutí, bez reklam a v HD kvalitě.

V květnu 2020 byla spuštěna nová zpravodajská multiplatforma CNN Prima NEWS, která zahrnuje nový zpravodajský portál www.CNNPrima.cz a v dnešním světě stále důležitější sociální sítě: Instagram: cnn_prima, Facebook: @cnnprima, Twitter: @cnn_prima a také HbbTV. Uživatelé se mohou těšit na živé vstupy, zajímavé souvislosti, názory expertů, komentáře. Online tým má k dispozici vlastní studio pro internetové vysílání a tvorbu nových formátů. CNN Prima NEWS znamená rychlé, přesné, vyvážené a srozumitelné zpravodajství kdykoliv, kdekoliv a na čemkoliv.

Skupina Prima patří mezi lídry na českém trhu v oblasti HbbTV a videoslužeb. Meziročně eviduje 32% nárůst zobrazení červeného tlačítka a v současné době více než 600 000 uživatelů týdně používá archiv televize Prima přes platformu HbbTV.

V dubnu 2020 iPrima.cz navštívilo 3 667 380 reálných uživatelů (meziroční nárůst 34 %), web se tak stal nejnavštěvovanějším televizním webem na trhu. Rekordní návštěvnost měly i weby Prima FRESH, ten navštívilo 1 606 355 reálných uživatelů (meziroční nárůst 77 %), a Prima COOL s 1 269 753 reálných uživatelů (meziroční nárůst 56 %). Nejsledovanějším primáckým online pořadem byla Slunečná, každý díl průměrně měl průměrně 375 712 zhlédnutí, 37 675 uživatelů si jej koupilo v předpremiéře.

Solootions

Obchodní značka Solootions společnosti FTV Prima vznikla na začátku roku 2016 s cílem nabídnout klientům komplexní mediální servis, jako je strategické a mediální plánování, marketing, PR a produkce. Kromě toho Solootions zastřešuje vydavatelskou činnost skupiny Prima a organizaci eventů. Výhodou agentury, která je součástí oddělení marketingu a PR, je schopnost těžit ze zázemí silné mediální skupiny, má úzkou vazbu na média vlastněná v rámci skupiny Prima, a zároveň se výborně dokáže orientovat na celém mediálním trhu a nabízet unikátní komunikační řešení. S novou značkou odstartovaly nové marketingové projekty. V květnu pořádá skupina Prima pod brandem Solootions na 1. máje akci LOVE DAY, den plný lásky, krásy, zábavy a odpočinku. V květnu se koná také běžecký závod zamilovaných s názvem Prima RUN. Od konce června mohou diváci navštěvovat letní UPC MAX kino na střešním parkovišti Centra Černý Most a v létě navštívit největší rodinný festival pod širým nebem Prima FEST v areálu Šiklova mlýna. Dalším realizovaným eventem pod brandem Solootions je YOU FEST, kde se propojují značky Prima COOL a TV Óčko. A v neposlední řadě je Solootions spolupořadatel veletrhu e-SALON, který se zaměřuje na e-mobilitu.

Pod značkou Solootions je vydáváno pět časopisů – komiksový čtvrtletník Primáček, kulinární čtvrtletník Prima FRESH, kutilský hobby měsíčník založený na pořadu Vychytávky Ládi Hrušky – Prima vychytávky a speciál Prima Vychytané křížovky. Magazín Prima ZOOM je zaměřený na historii, vědu, přírodu a techniku. Do portfolia patří i známý časopis pro všechny moderní muže PLAYBOY.

Dalšími oblastmi, na které se značka Solootions orientuje, je vydávání knih, merchandising a odborné konference. Pod Solootions spadají i stávající projekty Prima FRESH festival, bestCOOLpark, bestCOOLfest a COOL Day.

Kromě monetizace stávajícího televizního a online obsahu přináší Solootions veřejnosti zábavu a zprostředkovává zážitky spojené se značkami. Příkladem může být spolupráce se společností Škoda. V rámci uvedení jejich nového modelu Škoda Kodiaq byl přejmenován náš kanál Prima COOL na COOLIAQ, tento projekt byl oceněn Zlatou peckou. Komunikační řešení napříč médii a eventy skupiny Prima také klientům Dermacol, Blue Style, UPC, Beko, inSPORTline nebo Viacom International Media Networks. Agentura v minulosti také pořádala slavnostní večer na oslavu 25 let společnosti TOTAL v ČR a podílela se na relaunchi Pražského deníku vydavatelství Vltava Labe Media.

Časopisy

Projekty

Podpora charitativních projektů

Skupina Prima podporuje charitativní projekty již od svého vzniku jak mediálním prostorem, tak spoluprací se známými tvářemi či dobročinností zaměstnanců. Tyto CSR aktivity jsou většinou podporovány napříč všemi vlastněnými mediatypy. Od roku 2014 společnost aktivně spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, kterou podporuje mediálním prostorem i finančními příspěvky. Spolupracuje s ní v rámci projektu TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem. Dalšími aktivitami je mediální partnerství v rámci AVON Pochodu, podpora dětského fondu UNICEF, S.O.S. dětských vesniček nebo nadačního fondu Kapka naděje.

Zábavně naučná stezka Prima ZOOM.
Zábavně naučná stezka Prima ZOOM.

Na podzim roku 2018 představila televize Prima vlastní unikátní projekt Prima SVĚT. Jeho cílem je podporovat místní komunity ve vytváření a zatraktivňování veřejných prostranství sloužících k setkávání lidí. Vše logicky navazuje na hlavní motto televize Prima „Spojuje nás víc, než si myslíme.“

V rámci projektu Prima SVĚT bylo dokončeno již pět realizací. V roce 2018 to byly projekty: Primáčkovo dětské hřiště v Řevnicích a zábavně-naučná stezka Prima ZOOM v Barokním areálu Skalka v Mníšku pod Brdy, které vznikly díky spolupráci s městy a místními komunitami lidí. V roce 2019 se potom projekt zaměřil na děti a oddělení v nemocnicích. Díky jeho podpoře tak vznikl nový dětský koutek v Centru popálenin Vinohradské nemocnice a nově zrekonstruované oddělení dětské chirurgie a traumatologie Thomayerovy nemocnice. Na jaře 2020 vznikla naučná stezka Prima ZOOM v Zahrádkách u České Lípy.

TERIBEAR hýbe Prahou aneb Prima den s medvědem

Media Club

Obchodní zastupitelství Media Club těží ze své dlouholeté znalosti reklamního trhu i ze zázemí silné mediální skupiny Prima. V současné době obchodně zastupuje na čtyři desítky médií, díky čemuž dokáže zasáhnout 100 % české ekonomicky aktivní populace. Předností Media Clubu je tým zkušených mediálních konzultantů, kteří díky profesionální práci s daty a analýzami dokážou segmentovat cílové skupiny a efektivně naplánovat mediální kampaň napříč různými mediatypy od televizních či rozhlasových stanic, internetových webů, tištěných médií až po sociální sítě. V neposlední řadě, specialisté z Media Clubu umí vymyslet kreativní prezentaci produktu ve vysílání televize, rádia nebo navrhnout unikátní aplikaci na HbbTV či na nová média. Prostřednictvím mediálních konzultantů v regionech dokáže Media Club nabídnout konzultaci ve všech regionech České republiky, stejně tak navržená marketingová řešení mohou oslovit cílovou skupinu po celém území Česka, nebo naopak jen ve vybraných regionech. Jedinečnou možností v rámci spolupráce s Media Clubem je příležitost prezentace obchodních partnerů na eventech a akcích skupiny Prima, které mají vždy profesionální realizaci a intenzivní mediální podporu.

Více informací na www.media-club.cz

Prima letáky
Prima letáky

Výluky

Aktuální výluky vysílačů

reklama