Hyundai představil novou Sonatu
Značka Hyundai chce zastavit celosvětový propad zisku, a tak naplánovala ohromnou expanzi. V Evropě by měla do tří let představit hned dvacet nových nebo inovovaných modelů. Jedním z nich bude pravděpodobně i Sonata.
Jméno Sonata je asi nejdražším klenotem v koncernu Hyundai. Sice jsou už prodávanější auta, ale Sonata byla ta, která nastartovala velký celosvětový úspěch. Paradoxně je to také ona, která zarazila pomyslný hřebíček do rakve americkým prodejům, protože byla neskutečně nespolehlivá.
Tak po pěti letech přichází nová generace. Je větší o 35 mm, širší o 30 mm a rozvor náprav je 2805 mm. Zavazadelník má objem 427 litrů.
Auto je to kompletně nové. Třeba karoserie je i přes zvětšení rozměrů lehčí a bezpečnější, protože používá mnohem více vysokopevnostní oceli. Díky tomu se třeba zvýšila torzní tuhost o ohromujících 41 %. Nový je také podvozek. Vpředu poznáváme klasický McPherson, vzadu je vlečená náprava. Jenže na odpružení se pracovalo dost intenzivně. Auto bylo zaznamenáno během testů i na okruhu Nürburgring. Podle představitelů značky by měly být jízdní vlastnosti mnohem jistější, pružení tvrdší, ale ne nekomfortní. Chce se nám říci – prostě evropský standard. Uvidíme.
V Koreji se auto objevuje s trojicí motorů. Základ je 149 koní v dvoulitru LPi, o sedmnáct koní víc má pak modernější dvoulitr CVVL. Špičku pak představuje třetí benzínový čtyřválec, tentokrát s objemem 2,4 litru s výkonem 190 koní.
Auto se musí na trzích potýkat s velmi silnou konkurencí, takže nemůže zaspat ani v bezpečnostních prvcích. Takže nás třeba zaujal kolenní airbag u řidiče (dnes není zrovna standardem u všech značek), adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů a mrtvého úhlu apod.
Kdy bude Sonata v Evropě a jestli se vůbec bude prodávat u nás, zatím nikdo neoznámil.