Vlajková loď primácké platformy HbbTV, aplikace iPrima, dostala během prázdnin novou podobu rozcestníku, a díky tomu se v ní uživatelé mohou snáze orientovat – najít požadovaný titul nebo se inspirovat pro sledování nových pořadů. Aplikaci iPrima v HbbTV měsíčně navštěvuje téměř 500 000 diváků. Mezi oblíbené pořady zde patří vlajkové seriály, jako je Slunečná, a další pořady vlastní tvorby. Divák má také možnost nákupu exkluzivních předpremiér, stejně j
Horizontální orientace menu přináší divákům na obrazovku více informací, nové funkcionality a přehlednou podobu. „Technologie HbbTV je živým organismem, který se neustále vyvíjí a snaží se uživatelům nabízet obsah v maximálně přehledné formě. V nové aplikaci jsme tak vsadili na propracovanější doporučování v podobě volby „Podobné pořady“, která umožní divákům inspirovat se při sledování dalšího obsahu. A navíc jsme výběr rozšířili o další nové sekce, jako například přehled zpravodajství či videorecepty,“ říká Kateřina Srbová, HbbTV manažer skupiny Prima.
Prima HbbTV Recepty
Přibyla také funkcionalita „Tematické kanály“, která byla po otestování nasazena do ostrého provozu a divákům nabízí ucelené playlisty tematicky podobných pořadů bez nutnosti hledání a výběru. Pořady jsou řazeny do 22 tematických celků a diváci si je mohou vybrat v rámci aplikace nebo přímo v lineárním vysílání. Ve chvíli, kdy pořad končí, má divák možnost přejít přes červené tlačítko do playlistu s podobnými pořady, a sledovat tak oblíbené pořady bez ohledu na televizní program.
Prima HbbTV Tematické kanály
Další podzimní novinkou je uvedení reklamního formátu Dynamický Switch-In, který exkluzivně zařazuje do své nabídky Media Club. „Jedná se o červené tlačítko napojené přes API rozhraní na data klienta, a umožňující tak změnu hodnot v kreativě v reálném čase. Formát by měl oslovit primárně klienty, kteří používají v kreativách často se měnící hodnoty – ať už se jedná o ceny, kurzy či výhry. Použití dynamického formátu nevyžaduje nasazení a vždy nové kreativy, přesto je možné zobrazovat aktuální data,“ vysvětluje Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje v Media Clubu.
Prima HbbTV Dynamický SwitchIn
Samotná kreativa červeného tlačítka se vytváří v aplikaci Kinet Creator, kterou klienti Media Clubu pro vytváření HbbTV aplikací využívají již několik let. Dává klientům možnost maximální flexibility při tvorbě jednoduchých aplikací, v případě dynamického červeného tlačítka si klient může uzpůsobit nastavení a zvolit barvu, font a nastavit umístění hodnot v kreativě. „Díky dlouholeté spolupráci s partnerem – firmou Kinet – si mohou naši klienti v rámci Kinet Creatoru vytvořit kreativu zdarma,“ dodává Petr Hatlapatka.
Zdroj: ATO – Nielsen Admosphere, živé TV + TS0-3 TV, ke dni 17. 9. 2021.